Duvar Yazıları


Her zaman fark edilmeyen bazı birtakım detayları görmek gibi bir huyum var. Bir de bazı ile birtakımı arka arkaya gereksiz kullanmak gibi bir huyum. Detaylara dönersek… bunları görmek faydalı ya da değil bunun üzerine yorum yapamayacağım ama, hayatı keyifli yaşamak ya da keyifli yaşamak için fırsatlar ve bahaneler yaratması açısından oldukça yararlı. Duvar yazılarına bakarım ve okumayı da severim toplumun nabzı biraz da duvarlarda atar bence. Yaşadığım şehirde yeniyim. Ama gelir gelmez kısa süre içinde çok fazla yerini gezdim ve keşfettim. Bu sırada çok fazla duvar yazısı da okudum.

“çare sarıgül” “ads” “demirspor” “ortiler” “sebebimsin” “sevebilseydin” “nazlı ile yiğit” “madem Türksün göster ürksün” “ya Allah bismillah” “TKP/ML” “direne direne kazanacağız” “bull shit” “ağır geliyor” “biji serok apo” “newroz piroz be” “bir hilal uğruna ya rab ne güneşler batıyor” “AKP’yi istemiyoruz” “çarşı tayyibe karşı” “kahrolsun amerikan emperyalizmi” “bel fıtığı 05…….” “garaj önüdür park etme” “akıllı ol” “bu sevda bitmez” “wildest dream” “allahu ekber” “TKP” “MHP” “ne mutlu türküm diyene” “allahına gurban” “dabuldot verilir”…

bunlardan bazıları.

Yaşadığı yeri şekillendirir insan. Oraya kendinden bir şeyler katar. Evini dekore etmek gibi kentine de imza atar. Duvar yazıları işte bu imzalardan biridir bence. Bu ülkenin her bir şehrinde, en az birer duvarda yazması gereken iki yazı var. Bu bizim geleneğimiz. Bunlardan biri; “BURAYA ÇÖP DÖKEN EŞŞEKTİR!!!!” diğeri de; “TEK YOL DEVRİM!!!” bu şehirde ikisini de göremedim. “buraya çöp dökenin anasını avradını” ya da “çöp dökmeyin onun bunun çocukları” gibi benzerleri vardı ama eşektir yoktu. Aynı şekilde sol cenahın farklı fraksiyonlarına ait yazılar da vardı ama “TEK YOL DEVRİM” i bulamadım. Ve bu geleneği yaşatmak adına harekete geçmeye karar verdim. Dün gecenin köründe eve dönerken zaten bu amaçla alıp arabaya attığım kırmızı boyayı bagajdan alıp şehrin bir eksiğini tamamladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder